17 December 2010

PERINTIS CRUMBLE MAAL HIJRAH

Pembelajaran yang amat bermakna. Sekadar suka-suka..... Sayang, saya tiada gambar bersama rakan-rakan yang lain. Terima kasih Cikgu Ngaji atas ilmu yang diberikan. Memang berbaloi.


Nak mencari kelainan dan kerumitan kononnye. Bila dah belajar, terfikirlah pulak, bila lah nak jahit corak macam ni. Dapat jahit sikit pun jadilah. (Penenang rasa, x delah lah asyik dok fikir crumble je lagi pas ni). 

Jadi, ni lah hasilnye.... taraaaaaa......! ;-0  



14 December 2010

B'va Pua Kumbu Glass Crystal (10)

Mengikut tema...


01 December 2010

B'va Bunga 6 Kelopak (9) - Asma

Rekaan ini saya hadiahkan untuk rakan saya sempena Hari Lahir beliau pada November lepas.
"Selamat Hari Lahir As!"


Nampak macam bunga 6 kelopak tak?

 
 Barisan bunga 6 kelopak.


Sayang, tukang jahit beliau letak pelapik warna putih.

21 November 2010

B'va Bersepah (8) - Kak Ayu

Baju ini sepasang kain kosong, Sutera Thai berwarna hijau.  Tuan punya baju tak menetapkan warna apa yang dimahukan untuk rekaan ini.

Jadi, saya cuba campuran warna pelangi untuk melihatkan kelainan.... (dengan harapan senang Ayu nak padankan apa jua warna tudung yang dia nak pakai ;-)

Sangat berwarna-warni.... Sukalah!



08 November 2010

Baju Kak Yan Murad

Jahitan ini, atas permintaan isteri kawan saya.

 1) BUNGA BAYANGAN




 2) B'va (7)

Jahitan yang masih menjadi perhatian....



26 September 2010

Baju Rumah Terbuka - Kak Pah

B'va PUA KUMBU (6)

Permintaan dari Kak Pah lagi. Mahu kelainan corak B'va, corak Pua Kumbu yang diminta. Percubaan pertama saya. Semua dibuat menggunakan Becon Plastik Kristal. Riang ria....




Edisi Hari Lebaran 2010 - Baju Cik Blog (Tuan Tanah)

Baju nie adalah baju tema hari raya saya tahun ni. Mak saya akan buatkan sedondon 2 pasang untuk semua anak-anaknye. Minggu terakhir baru dapat siapkan jahitan. Saya gagahkan jugak untuk mejahit kedua-duanya. Kang x melaram pulak saya di Hari Lebaran nanti! Hehehehe.... 

1) INSPIRASI BEYOND







Ni percubaan kali pertama saya menjahit menggunakan Bola Kristal Asli (Hijau) diselangkan dengan Bola Kristal Plastik (Ungu). Kalau guna dua-dua warna Bola Kristal Asli, mau berat dibuatnye baju raya saya. Memang berkilau-kilau sungguh saya di Hari Lebaran. Gumbira rasa hati.... Riang ria....

2) KILAUAN B'va KRISTAL








Edisi Hari Lebaran 2010 - Baju Kak Ayu

BAYANGAN BAKAWALI

Suka lah...


Edisi Hari Lebaran 2010 - Baju Kak Pah

INSPIRASI BEYOND

Baju ini permintaan rakan manik saya. Kakak ni pandai menjahit manik, tapi minta saya jahitkan juga untuk dirinye... Berdebar jugak lah nak jahit untuk dia. Maklumlah kak ni pandai jahit manik. Harap Kak Pah suka. Seperti yang diminta... Layan.....



Edisi Hari Lebaran 2010 - Baju Kak Ngah Hajar

BUNGA LENGGOK MATAHARI

Layan je lah...












Edisi Hari Lebaran 2010 - Baju Kak Hajar

Edisi Seringkas Cantik

Sentuhan yang mudah dan ringkas.








Edisi Hari Lebaran 2010 - Baju Kak Lyn

BUNGA BINTANG

Permintaan nye lagi... Terima kasih kak atas kepercayaan.






21 July 2010

Baju Kak Hajar..

Simple aje...













14 July 2010

05 July 2010

Bulat Dan Menjalar...


Ciptaan terbaru saya.. br handover kt tuan punyer pg tadi... sempat ambik 1 gambar jekk...

12 June 2010

B'va (5)

Permintaan lagi....


06 June 2010

B'va (4) Forever...



B'va (3) - Baju Baru Kak Lyn..

Hai... Ni baju baru Kak Lyn. Dia minta design B'va dan sedikit "highlight" di sulamannya. Terima kasih kak....




26 May 2010

Biasa-biasa saje


 
T-Shirt Rasmi Opiz
Saya cuba letak manik di t-shirt kerja, agar bila outstation nanti, tak la tertukar gan rakan sekerja. Saya kena letak kaler hitam & putih kerana warna korporat opz. Ada lah sikit kelainan. Ok tak, idea saya tu?  Cubalah...


Baju Mak Long




Baju Mak Anjang